Linkek a témában:
Könyvfutár.shop
Hogy mit nyújt Önnek a Könyvfutár.shop?
- új könyvek 18-20% kedvezménnyel,
- levásárolható pontok gyűjtése,
- regisztráció nélkül is vásárolhat.
Szeretettel várjuk!
ABC-ház tankönyvcsalád
Az ABC-ház tankönyvcsalád több mint egy évtizede szolgálja eredményesen az olvasástanítást. Megújult tartalmú kötetei a kompetenciaalapú oktatás szakmai elvárásaihoz alkalmazkodó tartalommal kerülnek a tanítók és kisdiákok kezébe. A helyesejtésre alapozott elemző-összetevő metódust követő tankönyv nem globálisan tanít, hanem a hangtanulástól fokozatosan jut el az értő olvasásig a betű, a szótag, a szó, a mondat és a szöveg tanulásán keresztül. Nagy hangsúlyt fektet a szótagolásra, mely a helyesírás alapja; majd továbblép, és azonnal megteremti a lehetőséget a szavak, szószerkezetek folyamatos olvasásához. A betűtanítás megfontolt, nyugodt időbeosztása elősegíti a tananyag alapos elsajátítását, a tudás elmélyítését.
Integrált tankönyvcsalád
Tankönyvcsaládunk köteteiben megvalósul a tantárgyak közötti integráció. Az Ábécés olvasókönyvben a technikához, a rajzhoz, a környezetismerethez, az ének-zenéhez és a drámajátékhoz kapcsolódó ismeretanyag is megtalálható. Az olvasástanítás módszere: hangoztató-elemző-összetevő (hangok, szótagok). Az olvasás és írás tanulása: az előkészítést a betűtanítás követi. Az olvasókönyv egyidejűleg tanítja a kis és nagy nyomtatott betűforma olvasását, a kisbetűk írását. A betűtanítás sorrendjének alapja, hogy az akusztikailag és optikailag hasonló betűk megismerése időben minél távolabb kerüljön egymástól.
Olvasás és szövegértés sorozat
Felmérések igazolják: baj van a gyermekek szövegértésével. Ezen kíván segíteni az Olvasás és szövegértés című sorozat, mely felmenő rendszerben 1-8. évfolyamig a differenciáltság és fokozatosság elvének betartásával kínál szövegértési feladatokat. A könyvek használhatóságát nagyban növeli az áttekinthető, egyszerű forma: az első oldal a szöveget tartalmazza, a mellette lévő oldalon találhatók a hozzá kapcsolódó szövegek. Feladatai változatosak: adatkeresés, lényegkiemelés, csoportosítás, témamegjelölés, vázlatkészítés, szó- és fogalom-magyarázat stb. A szemelvények a környezetismerethez kapcsolódó általános ismereteket fejlesztő hasznos tudnivalókat tartalmaznak. Bármely tankönyvcsaláddal kombinálható!
Mesélek neked sorozat
A 6–10 éves gyermekek élénk képzeletvilága erősen kötődik a mesékhez. Erre épül az alsó tagozatosok számára készült sorozat. Kötetenként a magyar meseirodalom 10–10 kínálja olvasásra. Az egy-másfél oldalas mesék szórakoztató olvasmányok. A hozzájuk kapcsolódó 10–15 feladat segít a mesék világának megértésében, játékos bevezetőt nyújt a műelemzéshez. Fontos szerepet játszik a szövegértésben, a szövegek értelmezésében a rajz. A különböző piktogramok szómagyarázatokra, megtanulandó fontos ismeretekre, valamint nyelvi játékokra utalnak. A kötetek képi világa, az egyszerű, könnyed feladatok, s nem utolsósorban a szövegek, a mesék kiválóan alkalmazkodnak a korosztály életkori sajátosságaihoz.
Színes Anyanyelvi Nevelés sorozat
Olvasni-írni megtanulni izgalmas feladat. Az olvasás tanításakor a betű–hang kapcsolatának kiépítése, a biztonságos betűfelismerés az egyik kiemelt cél. A betűk megismertetése hívóképekkel elsősorban hangutánzással segíti a kapcsolat kialakulását. Ezt szeretnénk elérni ezzel a módszertani eszközzel.
Tankönyv linkgyűjtemény
Tankönyves információk gyűjteménye. Elérhetők azon könyvkiadók honlapjai, amelyek elsősorban tankönyvek kiadfásával foglalkoznak. Megtalálható néhány tankönyvforgalmazással foglalkozó kereskedő, továbbá a tankönyves témákkal foglalkozó kutatóbázisok elérhetősége is. A linkgyűjteménybe néhány tankönyves háttér-tanulmányra utaló link is belekerült.
Olvasókönyvek tartalomelemzése
A szociológus szerző kisiskolások számára készült olvasókönyvek összehasonlító elemzését írta meg tanulmányában. A vizsgálatba bevont olvasókönyveket elsősorban abból a szempontból vizsgálta, hogy a szövegek mennyire felelnek meg a tanulók életkori sajátosságainak, mennyire tükrözik vissza a tanulókat övező szűkebb és tágabb társadalom valóságát. Az elemzés fontos szempontja, hogy az egyes könyvekben miként jelennek meg a nemzeti tradíciók, szimbólumok, továbbá az, hogy milyen az olvasmányok által közvetített családkép.
Meghatározás
A tankönyvpiac kialakulásakor a kiadók az eltérő módszerekhez készítettek olvasókönyveket. A kezdeti módszerbeli változatosság azonban az évek múltával alábbhagyott. A tanítók hol ezzel, hol azzal a módszerrel és könyvvel próbálkoztak, keresték maguk és a gyermekek számára a legjobb megoldást. A szakmai tanácskozásokon azután bebizonyosodott, hogy valójában kétféle olvasástanítási módszer létezik, a globális, azaz szóképtanuláson alapuló és a szintetikus-analitikus, azaz hangoztató-elemző-összetevő elven alapuló, s e kettőnek számtalan változata van.
Ön azt választotta, hogy az alábbi linkhez hibajelzést küld a lap.hu oldal szerkesztőjének. Kérjük, írja meg a szerkesztőnek a megjegyzés mezőbe, hogy miért találja a lenti linket hibásnak, illetve adja meg e-mail címét, hogy az észrevételére reagálhassunk!